Nexus ERP este una din puținele soluții de pe piața software din Romania care gestionează în mod unitar și intregrat activitatea fizică a departamentelor unei companii: contabilitate, fiscalitate, SAF-T, e-Factura, e-Transport, achiziții, vânzări, livrări, producție, stocuri, parc auto, salarizare, service, resurse umane, analiză, bugete, planificări, magazine online, secretariat, managementul clienților, etc.
În contextul modificărilor legislative privind digitalizarea ANAF, toți agenții economici trebuie să implementeze în propriile aplicații sistemele SAF-T, e-Factura și e-Transport.
Automatizarea gestionării și depunerii declarației SAF-T și a documentelor aferente e-Factura și e-Transport s-a realizat prin intermediul modulului "Dosar contabil".
În completarea acestuia vine modulul "Depunere declarații" care permite semnarea, validarea, depunerea și descărcarea recipiselor aferente declarațiilor.
Pentru automatizarea transmiterii documentelor aferente e-Factura și e-Transport am pus la dispoziție modulele "Solicitari SPV" și "Mesaje SPV" care facilitează trimiterea documentelor către ANAF și descărcarea răspunsurilor aferente acestora.
Începând cu Ianuarie 2022 contribuabilii au posibilitatea să depună SAF-T folosind aplicația Nexus ERP.
Pentru depunerea SAF-T-ului, aplicația Nexus a automatizat pregătirea bazelor de date, intervenția utilizatorului fiind minimă. Nexus a acordat o importanță deosebită revizuirii fluxurilor de date necesare raportării D406 SAF-T, precum:
- maparea tipurilor de documente;
- maparea nomenclatoarelor utilizate pentru depunerea SAF-T, ca: unităţile de măsură, cod NC8, țări, valute, IBAN, tipuri de plăți;
- maparea conturilor contabile din balanța de verificare conform planului de conturi SAF-T;
- analiza și raportarea cu privire la structura centrelor de cost/profit;
- tratarea tuturor tranzacțiilor și alocării codurilor de taxă, din perspectiva depunerii acestei raportări;
- transmiterea în declarație a stocurilor la nivel de articol, gestiune, stoc inițial/final al perioadei, atât cantitativ cât și valoric, dar și a proprietarilor acestora;
- verificarea partenerilor în bloc, utilizând site-ul ANAF;
- repartizarea plăților și încasărilor la nivel de linii pe document;