Avantajele remarcate din punct de vedere fiscal atât din perspectiva salariatului cât și a angajatorului a făcut din acordarea tichetelor de masă obiectul unei practici uzuale printre companiile autohtone. Astfel, problematica impune racordarea permanentă a entității la reglementările lansate cu o periodicitate regulată.
Unul dintre factorii de guvernare în acordarea tichetelor de masă rezidă în valoarea nominală a acestuia. Începând cu data de 1 ianuarie a anului 2024, valoarea nominală a unui tichet de masă nu trebuie să depășească suma de 40 de lei, conform aspectelor reglementate prin art. 14, alin. (2) aferent Legii nr. 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare pe baza Ordonanței de Urgență nr. 169/2023. [1], [2], însă nu întotdeauna situația a stat astfel.
Caracterul facultativ al acordării tichetelor de masă nu face din aceasta o practică rar întâlnită la nivelul companiilor autohtone, dimpotrivă, precum menționam și în rândurile anterioare, o pondere semnificativă a entităților recurg la includerea acestui beneficiu extrasalarial în pachetul de atragere, stimulare și menținere a forței de muncă. Integrarea acestui instrument corelat la nevoile angajatului în politica de recompensare a personalului conferă companiei o poziție favorabilă pe piață prin conturarea unui brand de angajator puternic, totalmente capabil în direcția creșterii productivității muncii prin motivarea permanentă a angajaților.