Nu de puține ori sentimentul de imposibilitate a cârmuirii navei (companiei) de către cârmaci (antreprenor) dincolo de turbulențele conjuncturale au trasat drumul către eșec, făcând o multitudine de companii să dispară abrupt din peisajul mediului de business. Astfel, informațiile concise și oportune devin valoroase pe fondul plurivalenței raportărilor solicitate de către autoritățile fiscale.
În cele ce urmează vom aborda o serie de aspecte corelate la întocmirea și depunerea declarațiilor fiscale de către companii. Acest material conturează episodul 2 al seriei Ghidului antreprenorului avizat în materie de întocmire și depunere a declarațiilor fiscale cu caracter obligatoriu.
Dacă discutăm despre tabloul formularelor fiscale care își are locul în ,,camera principală’’ a fiecărei companii, acesta este marcat de complexitate, adesea ambiguitate precum și o amplă diversitate. Acest aspect crează adeseori multă incertitudine în rândul antreprenorilor. Cele trei caracteristici sunt redate de cele peste 100 de astfel de formulare cu întrebuințări diverse, aspect care poate produce incertitudine și haos generalizat în rândul persoanelor care demarează sau conduc o afacere, indiferent de dimensiunea acesteia.
Pentru a veni în sprijinul antreprenorilor la început de drum, regăsim mai jos o scurtă descriere a declarațiilor, conturată de rolul principal, periodicitatea depunerii și mod de transmitere către organele fiscale. Astfel, ne propunem aprinderea unei mici scântei pentru ca finalul tunelului să fie marcat de o licărire care să încurajeze antreprenorii la continuarea drumului la care s-au angrenat.
Panelul principalelor obligații de natură fiscală și contabilă a companiilor din România
Dacă drumul tău în antreprenoriat abia se conturează, iată mai jos panelul obligațiilor fiscale și contabile care trebuie să ocupe loc principal în managementul financiar-contabil al fiecărei companii.