O decizie corectă, oportună și corelată cu cerințele actualității mediului de business este fundamentată pe informații utile, complete și actuale. Periodicitatea modificărilor care intervin în structura afacerilor pentru menținerea legalității și a conformității acestora este foarte crescută. Structurile de management trebuie să țină pasul cu multitudinea de date și informații care trebuie declarate prin intermediul formularelor special concepute de către Agenția Națională de Administrare Fiscală.
Sentimentul copleșitor de neputință în gestionarea tumultului declarațiilor fiscale care trebuie depuse cu o anumită regularitate cuprinde foarte mulți antreprenori inițiați sau deopotrivă experimentați care joacă un rol distinct pe scena mediului de business.
Deși rolul principal în actul I Întocmirea și depunerea declarațiilor fiscale este jucat de către profesionistul contabil, antreprenorii în rolul de spectatori supervizează întreaga scenă pentru a ,,asimila firul poveștii”. Rolul principal al factorilor decizionali este remarcat în actul II Adoptarea deciziilor manageriale care are fundament în actul I, finalizat cu scena completării și transmiterii datelor către autoritățile fiscale sub forma declarațiilor electronice. Iată dar motivele pentru care informațiile financiare trebuie să dețină caracterul utilității, al completitudinii și al corectitudinii, cele 3 atribute trasând drumul către succes al afacerii. Este un aspect important însă și pentru a avea o relație bună cu autoritățile fiscale.
Complexitatea subiectului impune delimitarea acestuia în mai multe episoade. Acest prim episod surprinde prezentarea primilor pași în procesul depunerii declarațiilor fiscale.
Următoarele episoade tratează aspecte corelate la tabloul complet al declarațiilor fiscale, tipuri de declarații care trebuie depuse funcție de caracteristici definitorii ale organizațiilor precum și identificarea cazurilor excepționale legate de întocmirea declarațiilor. Astfel se vor contura răspunsuri la o serie de întrebări printre care se numără: Ce declarații depune o firmă fără activitate economică? Care sunt declarațiile pe care le depune o firmă la demararea activității? Care sunt obligațiile fiscale la încetarea activității companiei? Ce metode concrete de optimizare fiscală pot adopta dacă sunt la început de drum antreprenorial? Acestea, precum și alte aspecte particulare fac subiectul unor materiale viitoare.